МОМЕНТАЛНИ АКЦИИ

Услугата за достава е достапна само во Скопје и истата е бесплатна со нарачка над 1.000 денари

Што е Стрес ?

Стресот е чувство на преоптоварување или неспособност да се справите со менталниот или емоционалниот притисок.

Стресот е одговор на нашето тело на притисок. Многу различни ситуации или животни настани можат да предизвикаат стрес. Често се активира кога доживуваме нешто ново, неочекувано, или кога чувствуваме дека немаме контрола над ситуацијата.

Сите ние различно се справуваме со стресот. Спобноста да се справиме може да зависи од нашата генетика, настани од раниот живот, личност и социјални и економски околности.

Кога наидуваме на стрес, нашето тело произведува хормони за стрес кои предизвикуваат борба и го активираат нашиот имунолошки систем. Ова ни помага брзо да реагираме во стресни ситуации.

Понекогаш овој одговор на стресот може да биде корисен: може да ни помогне да ги надминеме стравот или болката, на пример, трчање маратон или говор. Нашите стресни хормони обично ќе се вратат во нормала брзо по завршувањето на стресниот настан и нема да има трајни ефекти.
Сепак, премногу стрес може да предизвика негативни ефекти. Може да предизвика да сме во постојана фаза на борба или бегање, оставајќи нè преоптоварени или неспособни да се справиме. Долгорочно, може да влијае на нашето физичко и ментално здравје.

Што ни предизвикува стрес?

Многу работи што можат да доведат до стрес: тага, развод или разделба, губење на работа или неочекувани финансиски проблеми. Стресот на работа, исто така, може да има негативно влијание врз вашето ментално здравје.
Извори на стрес може да бидат дури и позитивни промени во животот, како што се преселба во поголема куќа, напредок во бизнисот или одење на одмор

Кои се знаците на стрес?
• вознемиреност
• страв
• лутина или агресија
• тага
• раздразливост
• фрустрираност
• депресија.
Овие чувства понекогаш можат да предизвикаат физички симптоми, па се чувствувате уште полошо.

Како може да се однесувате кога сте под стрес?
• се дистанцирате од другите луѓе, ги напаѓате
• неодлучни сте или нефлексибилни
• раздразнети сте
• имате проблеми со спиењето
• доживувате сексуални проблеми
• пушење, пиење алкохол или земање дрога повеќе од вообичаеното.

Како вашето тело може да реагира ?
Ако сте под стрес, може да доживеете:

• главоболки
• гадење
• проблеми со дигестија
• плитко дишење или хипервентилација
• потење
• палпитации
• болки.

Ако стресот трае подолго време, може да забележите дека вашиот сон и меморија се засегнати, дека вашите навики во исхраната се менуваат или дека губите желба за физичка активност.

Како да си помогнете?
1. Идентификувајте кога стресот е проблем
Важно е да ги поврзете физичките и емоционалните знаци што ги доживувате со притисоците со кои се соочувате. Не ги игнорирајте физичките предупредувачки знаци како напнати мускули, замор, главоболки или мигрена.
Размислете што предизвикува стрес. Преземете ја контролата во мали чекори кон работи што можете да ги подобрите.
Направете план за решавање на проблемите кои можете да ги решите. Ако се чувствувате преоптоварени, побарајте помош и кажете „не“ на нештата што не можете да ги поднесете.

2. Преиспитајте го вашиот животен стил
Дали преземате премногу? Дали би можеле да предадете некои работи на некој друг? Можете ли да ги правите работите на пообичен и посмирен начин? Можеби ќе треба да им дадете приоритет на работите и да го реорганизирате животот за да не се обидувате да направите сè одеднаш.

3. Изградете односи за поддршка
Најдете блиски пријатели или семејство кои можат да ви понудат помош, а практичните совети можат да ви помогнат да се справите со стресот. Вклучувањето во клуб или курс може да ви помогне да ја проширите вашата социјална мрежа и да ве поттикне да направите нешто поинакво.
Активности како волонтирање во некои организации може да ја сменат вашата перспектива и да имаат корисен ефект врз вашето расположение.

4. Јадете здраво
Здравата исхрана може да го подобри расположението. Внесувањето на хранливи материи (вклучително и основните витамини и минерали) и вода може да ви помогне во вашето ментално здравје.

5. Вежбајте
Вежбањето може да помогне во справувањето со стресот со создавање ендорфини кои го зголемуваат расположението. Дури и мала физичка активност може да направи разлика, како пешачење, 15-20 минути три пати неделно.

6. Направете пауза
Најдете време да се опуштите и да вежбате, да се грижите за себе, да правите позитивни работи за себе. Балансирањето меѓу одговорноста кон другите и одговорноста кон себе е од витално значење за намалување на нивото на стрес.

7. Медитирајте
Медитацијата може да се практикува насекаде и во секое време. Истражувањата покажале дека може да биде корисна во намалувањето на ефектите од стресот и вознемиреноста.

8. Одморете се
Ако имате проблеми со спиењето, можете да се обидете да ја намалите количината на кофеин што ја консумирате во текот на денот и да избегнете премногу време пред екранот пред спиење. Напишете список со задачи за следниот ден за полесно да ги поставите приоритетите.

9. Не бидете премногу строги со себе
Обидете се да ги држите работите во перспектива и не бидете премногу строги со себе. Барајте работи во вашиот живот кои се позитивни и кои ве прават среќни.